Het draaien van een brug van 7.500 ton in een paar uur
De draaimanoeuvre van deze mammoet van 7.500 ton vond plaats in slechts zes uur. Terwijl de brug de wetten van de zwaartekracht trotseerde om het landhoofd op de tegenoverliggende oever op de voet te volgen. De zuidmast, geplaatst op een speciaal door onze teams ontworpen potlager, vormde de verticale rotatieas. Een eerste gebogen balk, die zich onder de steun van de noordelijke mast bevond, ondersteunde de glijstoel, uitgerust met roestvrijstalen platen en neopreen kussentjes om de wrijving tot een minimum te beperken. Het landhoofd van het contragewicht rustte op een tweede gebogen balk. Het schuiven werd uitgevoerd met behulp van een 140-t-krik. Door het geleidelijk te verschuiven op een reeks ankerbuizen op deze tweede gebogen balk, kon het landhoofd van het contragewicht in zijn uiteindelijke positie worden gebracht door het 50 cm te verschuiven, waardoor de hele constructie draaide. Een laatste doorpersing werd uitgevoerd om de brug op de definitieve steunen onder het oostelijke landhoofd en in lijn met de noordelijke mast te plaatsen. Dit was voordat de installatie van de bovenbouw en de uitzettingsvoegen het werk voltooiden.